Więcej tras rowerowych w Szczecinie. Eurofundusze na nowe odcinki w stronę północnej części miasta
05.11.2025
Członek Zarządu Województwa Bogdan Jaroszewicz (w środku) podpisał z zastępcami prezydenta Szczecina Michałem Przepierą i Łukaszem Kadłubowskim umowę przyznającą fundusze europejskie na trwającą budowę ścieżki rowerowej w kierunku północnej części miasta – fot. spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie.
Gmina Szczecin rozbudowuje sieć tras rowerowych w kierunku północnej części miasta. To ponad 2 km nowej infrastruktury dla cyklistów, która powstaje wzdłuż ulicy Bogumińskiej i Obotryckiej. Inwestycję wesprze Urząd Marszałkowski, który przeznaczy na jej realizację fundusze europejskie. We wtorek, 4 listopada 2025 roku umowę o unijne dofinansowanie podpisali członek Zarządu Województwa Bogdan Jaroszewicz oraz zastępcy prezydenta Szczecina Michał Przepiera i Łukasz Kadłubowski.
Inwestycję podzielono na dwa etapy. Pierwszy to budowa trasy rowerowej i chodnika wzdłuż ul. Obotryckiej i Bogumińskiej, na odcinku od ul. Jana z Czarnolasu do zjazdu na stację benzynową. Ponadto w projekcie uwzględniono także remont zjazdu przy Zachodniopomorskim Centrum Edukacji, utwardzenie nawierzchni gruntu i wzmocnienie skarpy oraz przebudowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Hożej i Bogumińskiej. Dodatkowo na skrzyżowaniu ul. Obotryckiej i Jana z Czarnolasu rowerzyści skorzystają z nowych sygnalizatorów. Drugi etap to budowa drogi rowerowej, chodnika oraz ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Bogumińskiej na odcinku od stacji benzynowej do ul. Pokoju.
– Inwestycje takie jak budowa drogi rowerowej na Bogumińskiej są częścią większego planu rozwoju infrastruktury w naszym mieście, realizowanego przy wsparciu funduszy europejskich. Skuteczne pozyskiwanie i wykorzystywanie środków unijnych pozwala nam prowadzić równolegle wiele projektów – od modernizacji dróg, przez budowę tras rowerowych, po rozwój komunikacji publicznej. To realne wsparcie dla rozwoju Szczecina jako miasta nowoczesnego, dobrze skomunikowanego i przyjaznego mieszkańcom. Chcemy, by jazda rowerem była naturalnym wyborem – bezpiecznym, szybkim i wygodnym. Nowa droga rowerowa na Bogumińskiej połączy północne dzielnice miasta i ułatwi codzienne dojazdy do pracy, szkoły czy centrum.
Koszt przedsięwzięcia wyniesie ponad 7 mln zł. Urząd Marszałkowski w ramach programu regionalnego „Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027”, przekaże Gminie Miasto Szczecin prawie 5,2 mln zł. Prace przy budowie nowej rowerowej infrastruktury trwają. Drogowcy kładą już nawierzchnię asfaltową, co zbliża inwestycję do finału. Wykonawcą robót jest firma ZRIB D.Y.K.O.W.S.K.I., z którą umowę podpisano pod koniec marca br. Pełen efekt zmian poznamy do końca kwietnia 2026 roku.
– Gęstnieje sieć ścieżek rowerowych na Pomorzu Zachodnim. Jest ich coraz więcej również w Szczecinie. Rower to wygodny, komfortowy sposób na dojazd do pracy, do szkół, ale w celach turystycznych. Naszą aspiracją jest drogi dla cyklistów były wizytówką regionu, dlatego wspólnie z samorządowymi partnerami wspieramy inicjatywy, które pozwolą osiągnąć ten cel. Wspieranie zrównoważonego transportu to jeden z priorytetów władz samorządu województwa. Takie inwestycje jak ta w Szczecinie pokazują, jak skutecznie można wykorzystać fundusze unijne dla poprawy jakości życia mieszkańców i ochrony środowiska. Każdy kilometr nowej drogi rowerowej to inwestycja w zdrowie, ekologię i nowoczesne miasto.
Projekt jest realizowany w ramach FEPZ 2021-2027, priorytetu 3 „Fundusze Europejskie na rzecz mobilnego Pomorza Zachodniego, działanie 3.1 „Czysty transport miejski (ZIT)”.
– Rower staje się coraz ważniejszym środkiem transportu w naszym mieście. Nowe trasy to nie tylko wygoda i bezpieczeństwo, ale też symbol zmiany w sposobie, w jaki myślimy o przestrzeni miejskiej. Nowe trasy to zachęta do aktywnego stylu życia i bardziej przyjaznego miasta. To inwestycja, która realnie odpowiada na oczekiwania mieszkańców i wspiera nasze działania na rzecz zielonego, zdrowego Szczecina.
Opis zdjęcia5, fot. Jan Kowalski
Członek Zarządu Województwa Bogdan Jaroszewicz (w środku) podpisał z zastępcami prezydenta Szczecina Michałem Przepierą i Łukaszem Kadłubowskim umowę przyznającą fundusze europejskie na trwającą budowę ścieżki rowerowej w kierunku północnej części miasta – fot. spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie.
1 z 4
Podpisane porozumienie gwarantuje wsparcie UE na prowadzoną inwestycje dla cyklistów przy ulicy Obotryckiej/Bogumińskiej w Szczecinie – fot. spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie.
2 z 4
Na zbliżający się do finału ponad 2-kilometrowy odcinek trasy rowerowej Urząd Marszałkowski przekaże Gminie Miasto Szczecin prawie 5,2 mln zł z funduszy europejskich – fot. spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie.
3 z 4
Wykonawcą robót przy budowie trasy dla rowerzystów przy ulicy Obotryckiej/Bogumińskiej w Szczecinie jest firma ZRIB D.Y.K.O.W.S.K.I., z którą umowę podpisano pod koniec marca br. Pełen efekt zmian poznamy najpóźniej do końca kwietnia 2026 roku.
4 z 4
Członek Zarządu Województwa Bogdan Jaroszewicz (w środku) podpisał z zastępcami prezydenta Szczecina Michałem Przepierą i Łukaszem Kadłubowskim umowę przyznającą fundusze europejskie na trwającą budowę ścieżki rowerowej w kierunku północnej części miasta – fot. spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie.
1 z 4
Podpisane porozumienie gwarantuje wsparcie UE na prowadzoną inwestycje dla cyklistów przy ulicy Obotryckiej/Bogumińskiej w Szczecinie – fot. spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie.
2 z 4
Na zbliżający się do finału ponad 2-kilometrowy odcinek trasy rowerowej Urząd Marszałkowski przekaże Gminie Miasto Szczecin prawie 5,2 mln zł z funduszy europejskich – fot. spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie.
3 z 4
Wykonawcą robót przy budowie trasy dla rowerzystów przy ulicy Obotryckiej/Bogumińskiej w Szczecinie jest firma ZRIB D.Y.K.O.W.S.K.I., z którą umowę podpisano pod koniec marca br. Pełen efekt zmian poznamy najpóźniej do końca kwietnia 2026 roku.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.