Wyniki oceny
Informacja w zakresie wyników naboru, listy projektów wybranych do dofinansowania oraz Składzie Osobowym Komisji Oceny Projektów.
Lista projektów wybranych do dofinansowania
pdf 115.85 KB
Obowiązuje od 15.04.2025
Skład Komisji Oceny Projektów – projekt numer FEPZ.03.01-IZ.00-0005/25
pdf 137.73 KB
Obowiązuje od 15.04.2025
Skład Komisji Oceny Projektów – projekt numer FEPZ.03.01-IZ.00-0004/25
pdf 138.13 KB
Obowiązuje od 15.04.2025
Lista projektów wybranych do dofinansowania
pdf 115.37 KB
Obowiązuje od 07.04.2025
Skład Komisji Oceny Projektów – projekt numer FEPZ.03.01-IZ.00-0002/25
pdf 135.07 KB
Obowiązuje od 07.04.2025
Lista projektów wybranych do dofinansowania
pdf 116.36 KB
Obowiązuje od 05.03.2025
Skład Komisji Oceny Projektów – projekt numer FEPZ.03.01-IZ.00-0001/25
pdf 135.08 KB
Obowiązuje od 05.03.2025
Lista projektów wybranych do dofinansowania
pdf 115.63 KB
Obowiązuje od 13.01.2025
Skład Komisji Oceny Projektów – projekt numer FEPZ.03.01-IZ.00-0003/24
pdf 135.47 KB
Obowiązuje od 13.01.2025
Lista projektów wybranych do dofinansowania
pdf 114.24 KB
Obowiązuje od 25.11.2024
Skład Komisji Oceny Projektów – projekt numer FEPZ.03.01-IZ.00-0002/24
pdf 135.74 KB
Obowiązuje od 25.11.2024
Lista projektów wybranych do dofinansowania
pdf 113.36 KB
Obowiązuje od 05.07.2024
Skład Komisji Oceny Projektów – projekt numer FEPZ.03.01-IZ.00-0001/24
pdf 135.62 KB
Obowiązuje od 05.07.2024
Szczegóły naboru
DLA KOGO
- Administracja publiczna
- Przedsiębiorstwa realizujące cele publiczne
Podmiotami uprawnionymi do ubiegania się o dofinansowanie są jednostki samorządu terytorialnego oraz podmioty wskazane jako wnioskodawcy w porozumieniu terytorialnym będącym podstawą realizacji ZIT w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego:
- Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego,
- Koszalińsko-Kołobrzesko-Białogardzkiego Obszaru Funkcjonalnego,
- OF subregionalnego zespołu miast Strefa Centralna,
- OF Szczecinka,
- OF Wałcza,
- OF Gryfic,
- OF Sławna,
- OF Kamienia Pomorskiego.
NA CO
-
Rozwój transportu
W naborze zaplanowano wsparcie następujących typów projektu:
Typ 1: Wsparcie na rzecz transportu publicznego w obszarach funkcjonalnych miast – infrastruktura.
Typ ten obejmuje inwestycje w:
- centra przesiadkowe łączące minimum trzy środki transportu,
- obiekty P&R, których lokalizacja zapewni integrację z publicznym transportem zbiorowym; w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców wsparcie dla tych obiektów będzie możliwe pod warunkiem ich zlokalizowania poza obszarem funkcjonalnego śródmieścia, wyznaczonym w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
- drogi rowerowe, ciągi pieszo-rowerowe, pasy ruchu dla rowerów oraz obiekty Bike & Ride wraz z infrastrukturą towarzyszącą taką jak: stojaki, wiaty rowerowe, stacje samoobsługowej naprawy rowerów; w przypadku łączenia miejscowości, przebieg drogi rowerowej na obszarze wiejskim musi być uzasadniony połączeniem drogi rowerowej z dojazdem do miejsca pracy, nauki lub łączyć się z węzłem przesiadkowym lub przystankiem obsługiwanym przez miejski transport publiczny,
- infrastrukturę dla ruchu pieszego (ciągi piesze, przejścia dla pieszych, azyle dla pieszych itp.),
- infrastrukturę drogową transportu publicznego wyłączoną z ruchu pojazdów samochodowych niewykorzystywanych w transporcie publicznym; infrastrukturę dla pojazdów samochodowych wykorzystywanych na potrzeby indywidualnego transportu publicznego, w tym m.in. buspasy do wykorzystania przez taksówki czy samochody w systemie carsharing’u, przebudowę skrzyżowań w celu ułatwienia oraz/lub nadania priorytetu transportowi publicznemu w ruchu: pasy skrętów dla autobusów, śluzy na skrzyżowaniach, infrastrukturę drogową przy pętlach autobusowych, stacjach kolejowych lub obiektach P&R i B&R wraz z odcinkami dróg łączących je bezpośrednio z drogami miejskimi, budowę/przebudowę kanalizacji teletechnicznej, wyposażenie dróg i ulic w niezbędne obiekty i urządzenia drogowe służące bezpieczeństwu ruchu pojazdów transportu publicznego.
Typ 2: Wsparcie na rzecz transportu publicznego w obszarach funkcjonalnych miast – tabor.
Typ ten obejmuje inwestycje w:
- niskoemisyjny i zeroemisyjny tabor publicznego transportu zbiorowego spełniający wymogi „czystych ekologicznie pojazdów” w rozumieniu dyrektywy 2009/33/WE, w tym autobusy z zielonymi dachami,
- zaplecze techniczne do obsługi taboru, modernizacja zajezdni autobusowych wraz z infrastrukturą do ładowania i tankowania zeroemisyjnych pojazdów transportu publicznego, a także przystanki, wysepki, infrastrukturę punktową służącą poprawie jakości transportu publicznego,
- transport publiczny na życzenie w oparciu o wykorzystanie pojazdów zeroemisyjnych lub autonomicznych spełniających wymogi „czystych ekologicznie pojazdów” w rozumieniu dyrektywy 2009/33/WE, wyposażenie dystrybutorni oraz w ramach cross financingu uruchomienie linii obsługującej ten rodzaj transportu.
Typ 3: Wsparcie na rzecz transportu publicznego w obszarach funkcjonalnych miast – cyfryzacja, systemy zarządzania ruchem, dokumentacja.
Typ ten obejmuje:
- inwestycje (budowa, rozbudowa, modernizacja) związane z systemami zarządzania ruchem i energią (ITS), rozwiązania cyfrowe umożliwiające integrację taryfową (wspólny bilet) i wdrożenie koncepcji „Mobilność jako Usługa” (MaaS); wykluczona jest konserwacja lub nieznaczne ulepszenia,
- działania związane z przygotowaniem i aktualizacją Planów Zrównoważonej Mobilności Miejskiej opracowywanych i wdrażanych przez odpowiednie organy gmin lub umocowane do tego formy współdziałania jednostek samorządu terytorialnego.
Główne zasady naboru:
- Projekt musi być przedsięwzięciem podstawowym wskazanym w porozumieniu terytorialnym będącym podstawą realizacji ZIT w ramach Programu FEPZ.
- Wszystkie inwestycje w infrastrukturę i tabor transportu miejskiego powinny być uzupełnione działaniami poszerzającymi zasięg transportu publicznego i podnoszącymi jakość oferowanych usług (np. nowe/częstsze połączenia, wyższa punktualność, oferta lepiej dopasowana do potrzeb różnych grup osób, w tym osób z grup marginalizowanych (aspekt cenowy itp.). Warunek ten nie dotyczy typu projektu 3b.
- Wszystkie wspierane projekty muszą zakładać rozwiązania dla osób o ograniczonej mobilności oraz uwzględniać systemy informacji wizualnej i głosowej dla osób z innymi niepełnosprawnościami.
- Projekty muszą uwzględniać kwestie bezpieczeństwa, w szczególności na rzecz niezmotoryzowanych uczestników ruchu.
- W ramach projektów muszą zostać zaplanowane działania promocyjne w zakresie podnoszenia świadomości mieszkanek i mieszkańców na temat korzystania z niskoemisyjnego transportu zbiorowego i ruchu niezmotoryzowanego. Warunek ten nie dotyczy typu projektu 3b.
- W przypadku tworzenia parkingów muszą być wyznaczone miejsca dla osób z niepełnosprawnościami oraz miejsca bezpieczne dla rodziców/opiekunów z dziećmi.
- Wszystkie inwestycje realizowane w ramach Działania 3.1 muszą uwzględniać potrzeby związane z adaptacją do zmian klimatu oraz muszą przyczyniać się do osiągania przez miasta neutralności klimatycznej.
- Wsparcie udzielane będzie na inwestycje zgodne z SUMP lub innym dokumentem planowania mobilności przyjętym na obszarze, w którym realizowana jest inwestycja:
- w miastach wojewódzkich i w gminach położonych w ich obszarach funkcjonalnych przyznanie dofinansowania projektom będzie uzależnione od przyjęcia SUMP,
- w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców i w gminach położonych w ich obszarach funkcjonalnych przyznanie dofinansowania będzie uzależnione od przyjęcia SUMP lub innego dokumentu z zakresu planowania transportu miejskiego oraz zobowiązania, że SUMP zostanie przyjęty nie później niż do 31 grudnia 2025 r.,
- w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców przyznanie dofinansowanie projektów będzie uzależnione od przyjęcia odpowiedniego dokumentu z zakresu planowania transportu miejskiego (np. dostosowanej strategii ZIT). Dostosowana strategia ZIT obejmuje obszar transportu i mobilności miejskiej w zakresie diagnozy, celów strategii i listy projektów.
- W przypadku wnioskodawców zobowiązanych do złożenia SUMP, dokument musi być pozytywnie oceniony (lub pozytywnie z rekomendacjami) przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych, w zakresie zgodności z wymogami dotyczącymi SUMP oraz ośmioma zasadami właściwego Komunikatu Komisji Europejskiej z 17.12.2013 (COM (2013)913 final), pogłębionymi i zaktualizowanymi w zaleceniu Komisji Europejskiej z 8.03.2023 r. (C(2023) 1524), na których opiera się idea SUMP.
- Projekty dotyczące infrastruktury rowerowej muszą być zgodne z wytycznymi Ministra Infrastruktury WR-D-42 oraz WR-D-63.
- Wszystkie przedsięwzięcia realizowane w ramach Działania 3.1 muszą być zgodne z zasadą DNSH.
Środki odwoławcze przysługujące składającemu wniosek
- W ramach naboru wnioskodawcy nie przysługują środki odwoławcze.
Jak się ubiegać
Jak przygotować wniosek?
- Zapoznaj się z Regulaminem wyboru projektów i Szczegółowym Opisem Priorytetów
- Zapoznaj się z kryteriami wyboru projektów określonymi w Regulaminie wyboru projektów
- Przeczytaj instrukcję wypełniania wniosku dla naboru
- Jeśli masz jakieś pytania skontaktuj się z Instytucją Organizującą Nabór lub Głównym Punktem Informacyjnym
JAK SKŁADAĆ WNIOSEK?
Złożenie dokumentacji aplikacyjnej polega na opublikowaniu wniosku o dofinansowanie wraz z załącznikami w aplikacji WOD2021.
Dokumenty
-
zip 258.23 KBzip 258.23 KBObowiązuje od 17.04.2025Poprzednie wersje
Poprzednie wersje dokumentu
-
Obowiązuje od 12.08.2024 do 16.04.2025
-
Obowiązuje od 09.07.2024 do 11.08.2024
-
-
zip 8.73 MBzip 8.73 MBObowiązuje od 27.11.2023
-
pdf 489.16 KBpdf 489.16 KB
-
zip 2.61 MBzip 2.61 MBObowiązuje od 14.10.2024Poprzednie wersje