Działanie 6.10. Aktualizacja regulaminu.
Dnia 11 kwietnia 2024 r. zaktualizowaliśmy Regulamin wyboru projektów i od tego dnia obowiązującą wersją jest wersja 1.2. Szczegółowe informacje na temat zmian zawarte są
w Tabeli Rejestr zmian.
W kwestiach spornych rozstrzygnięcie zawsze będzie dokonywane w oparciu o dokument zamieszczony w formacie pdf.
Dnia 26 marca 2024 r. Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie pełniący rolę Instytucji Pośredniczącej w ramach FEPZ 2021-2027 zaktualizował Regulamin wyboru
nr FEPZ.06.10-IP.01-001/23 wraz z załącznikami oraz harmonogramem przeprowadzania etapów oceny i wyboru wniosku o dofinansowanie.
Obowiązująca wersja Regulaminu wyboru – wersja 1.1 z dnia 26.03.2024 r. wraz
z załącznikami oraz harmonogramem dostępna jest na stronie https://funduszeue.wzp.pl oraz na portalu www.funduszeeuropejskie.gov.pl .
W kwestiach spornych rozstrzygniecie zawsze będzie dokonywane w oparciu
o dokument zamieszczony w formacie pdf.
Szczegóły naboru
DLA KOGO
- Administracja publiczna
- Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT)
W ramach przedmiotowego naboru projektów, o dofinansowanie mogą się ubiegać wyłącznie jednostki samorządu terytorialnego lub podmioty wskazane jako wnioskodawcy w porozumieniu terytorialnym będącym podstawą realizacji ZIT Programu FEPZ. w ramach:
- ZIT Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego
- ZIT Koszalińsko-Kołobrzesko-Białogardzkiego Obszaru Funkcjonalnego
- ZIT obszaru funkcjonalnego subregionalnego zespołu miast Strefa Centralna
- ZIT obszaru funkcjonalnego Szczecinka
- ZIT obszaru Funkcjonalnego Wałcza
- ZIT obszaru funkcjonalnego Gryfic
- ZIT obszaru funkcjonalnego Sławna
- ZIT obszaru funkcjonalnego Kamienia Pomorskiego
NA CO
- Kształcenie zawodowe
Na co można otrzymać dofinansowanie?
- Poprawa jakości i dostępności kształcenia zawodowego w szkołach ponadpodstawowych, poprzez:
- a) kompleksowe programy rozwojowe obejmujące podnoszenie i rozwijanie umiejętności, kompetencji i uzyskiwanie kwalifikacji przez uczniów poprzez m.in.:
- realizację dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych,
- organizację kółek zainteresowań,
- organizację projektów edukacyjnych/laboratoriów na regionalnych szkołach wyższych,
- organizowanie kursów przygotowawczych do egzaminu maturalnego, kursów przygotowawczych na studia we współpracy ze szkołami wyższymi,
- kształtowanie kompetencji kluczowych, cyfrowych, proinnowacyjnych, proekologicznych, prozdrowotnych itp.,
- realizację dodatkowych zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych,
- wsparcie w zakresie potwierdzania umiejętności zawodowych nabywanych przez uczniów kształcących się w danym zawodzie w ramach przygotowania do uzyskania uprawnień zawodowych,realizację praktycznej nauki zawodu odbywającej się w formie staży, staży uczniowskich lub praktyk realizowanych u pracodawcy, w tym doskonalenie kompetencji lub kwalifikacji opiekunów praktykantów lub stażystów u podmiotów przyjmujących na staż w zakresie niezbędnym do realizacji staży lub praktyk oraz realizacja kompleksowych programów kształcenia praktycznego organizowanych w miejscu pracy;
b) doradztwo zawodowe ukierunkowane na dopasowanie podaży kwalifikacji do potrzeb i wymagań nowoczesnego rynku pracy oraz brokering edukacyjny (pomoc dla uczniów przy dopasowaniu kierunku, poziomu i rodzaju oferowanych im szkoleń/kursów do wymagań rynku pracy przy uwzględnieniu jak najwyższej jakości usług szkoleniowych np. możliwość certyfikacji po odbytych szkoleniach);
c) wsparcie nauczycieli zawodu, instruktorów praktycznej nauki zawodu oraz doradców zawodowych ukierunkowanych na doskonalenie kompetencji i wiedzy, wynikające ze zdiagnozowanych w danej placówce potrzeb poprzez m.in. studia podyplomowe, kursy, szkolenia, staże i praktyki itp., a także w zakresie szkoły ćwiczeń;
d) wsparcie programów nauczania z zakresu innowacji pedagogicznych, eksperymentu pedagogicznego oraz kształcenia metodą projektu;
e) pomoc finansową umożliwiającą uczniom kształcenia zawodowego naukę poza miejscem zamieszkania (zwrot kosztów dojazdu lub zwrot kosztów zakwaterowania); f) programy stypendialne dla uczniów o niskim statusie ekonomicznym i osiągających wysokie wyniki w nauce;
g) doposażenie szkół (laboratoria, pracownie przedmiotowe, warsztaty szkolne);
h) wsparcie cyfryzacji danej placówki;
i) wzmocnienie integrującej roli szkoły oraz zacieśnieniem ich współpracy ze środowiskiem migracyjnym;
j) wsparcie psychologiczno-pedagogiczne dla uczniów,
k) wsparcie na rzecz przeciwdziałania uzależnieniom behawioralnym, agresji, depresji oraz zaburzeń odżywania;
l) wdrażanie mechanizmów włączania pracodawców/ przedsiębiorców i środowiska akademickiego w proces kształcenia poprzez m.in. :
- włączenie pracodawców lub przedsiębiorców w system egzaminów zawodowych oraz egzaminów potwierdzających kwalifikacje mistrza i czeladnika w zawodzie,
- tworzenie klas patronackich,
- organizację wizyt studyjnych u przedsiębiorców,
- tworzenie nowej oferty edukacyjnej w tym wprowadzanie nowych kierunków kształcenia oraz modyfikacja programów nauczania na kierunkach istniejących, z uwzględnieniem prognoz dotyczących zapotrzebowania rynku pracy na określone zawody i wykształcenie w określonych branżach,
- tworzenie w szkołach lub placówkach systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe warunków odzwierciedlających rzeczywiste warunki pracy właściwe dla nauczanych zawodów obejmujące wyposażenie pracowni lub warsztatów szkolnych dla zawodów szkolnictwa branżowego,
- włączenie specjalistów (praktyków) w nauczanie zawodowe w szkołach (mentoring dla szkół),
- nawiązanie współpracy z branżowymi klastrami, specjalnymi strefami ekonomicznymi
ł) współpracę szkół zawodowych kształcących w zawodach z zakresu inteligentnych specjalizacji Pomorza Zachodniego z rynkiem pracy obejmujące m.in.:
- stworzenie regionalnej sieci branżowych zakładów pracy, które współpracują ze szkołami i przyjmują uczniów na staż, stworzenie grup roboczych ds. inteligentnych
- specjalizacji Pomorza Zachodniego,
- organizację klas patronackich,
- tworzenie programów nauczania we współpracy z siecią branżowych zakładów pracy.
m) działania w zakresie edukacji włączającej:
- dostosowanie architektoniczne i edukacyjne do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością,
- zajęcia świadomościowe,
- podnoszenie kwalifikacji i kompetencji kadry w zakresie pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością,
- zapewnienie nauczyciela wspomagającego.
Środki odwoławcze przysługujące składającemu wniosek:
- nie dotyczy
Jak się ubiegać
Jak przygotować wniosek?
- Zapoznaj się z Regulaminem wyboru projektów i Szczegółowym Opisem Priorytetów
- Zapoznaj się z kryteriami wyboru projektów określonymi w Regulaminie wyboru projektów
- Przeczytaj instrukcję wypełniania wniosku dla naboru
- Jeśli masz jakieś pytania skontaktuj się z Instytucją Organizującą Nabór lub Głównym Punktem Informacyjnym
JAK SKŁADAĆ WNIOSEK?
Złożenie dokumentacji aplikacyjnej polega na opublikowaniu wniosku o dofinansowanie wraz z załącznikami w aplikacji SOWA EFS. Po terminie wskazanym jako data zakończenia naboru, nie będzie możliwe utworzenie wersji elektronicznej wniosku.
Dokumenty
-
zip 0.44 MBzip 0.44 MBObowiązuje od 21.12.2023Poprzednie wersje
-
pdf 6 stron 0.19 MBpdf 6 stron 0.19 MBData publikacji 19.03.2024
-
zip 1.29 MB Inne formaty:zip 1.29 MBInne formaty:
Poprzednie wersje dokumentu
-
Obowiązuje od 21.12.2023
-
Obowiązuje od 21.12.2023
-
-
zip 0.24 MB Inne formaty:zip 0.24 MBInne formaty:Data publikacji 11.04.2024Poprzednie wersje
-
zip 4.42 MBzip 4.42 MBObowiązuje od 21.12.2023Poprzednie wersje
Przydatne linki
-
Instytucja Organizująca Nabór