Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie projektów w ramach Działania 6.10 Edukacja zawodowa (ZIT)

6.10 Edukacja zawodowa (ZIT).

Nabór konkurencyjny
EFS+

Działanie 6.10 Edukacja zawodowa (ZIT) Projekty skierowane do II etapu oceny

Zakończyliśmy I etap oceny wniosków. Publikujemy Informację o projektach zakwalifikowanych do kolejnego etapu.

Działanie 6.10 Edukacja zawodowa (ZIT). Zakończenie naboru wniosków.

Informujemy, że w odpowiedzi na nabór złożono 6 wniosków o całkowitej wartości projektów wynoszącej
8 546 382,38 zł.

Działanie 6.10 – Aktualizacja Regulaminu

6 lutego  2025 r. zaktualizowaliśmy Regulamin wyboru projektów i od tego dnia obowiązującą wersją jest wersja 1.1. Szczegółowe informacje na temat zmian zawarte
są w Tabeli Rejestr zmian.

W kwestiach spornych rozstrzygnięcie zawsze będzie dokonywane w oparciu o dokument zamieszczony w formacie pdf.

 

Działanie 6.10. Ogłoszenie naboru wniosków.

Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie projektów.

Spotkanie informacyjne 29.01.2025 r., o 10:00 na platformie Zoom (www.zoom.us).

Osoby zainteresowane prosimy o zgłaszanie się poprzez formularz online do 28.01.2025 r., do godz. 10:00.

Szczegóły naboru

DLA KOGO

  • Instytucje nauki i edukacji
  • Organizacje społeczne i związki wyznaniowe
  • Przedsiębiorstwa

O wybór projektu do dofinansowania w sposób konkurencyjny w ramach naboru mogą ubiegać się następujące typy Wnioskodawców:

  • organy prowadzące szkoły/placówki systemu oświaty kształcenia zawodowego na terenie ZIT SOM z wyłączeniem jednostek samorządu terytorialnego

NA CO

  • Edukacja zawodowa (ZIT)

W ramach w/w działania FEPZ 2021-2027 wsparciem może/gą zostać objęty/e następujący/e typ/y projektów:

  • Poprawa jakości i dostępności kształcenia zawodowego w szkołach ponadpodstawowych, poprzez:
    a) kompleksowe programy rozwojowe obejmujące podnoszenie i rozwijanie umiejętności, kompetencji i uzyskiwanie kwalifikacji przez uczniów poprzez m.in.:
    – realizację dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych,
    – organizację kółek zainteresowań,
    – organizację projektów edukacyjnych/laboratoriów na regionalnych szkołach wyższych,
    – organizowanie kursów przygotowawczych do egzaminu maturalnego, kursów przygotowawczych na studia we współpracy ze szkołami wyższymi,
    – kształtowanie kompetencji kluczowych, cyfrowych, proinnowacyjnych, proekologicznych, prozdrowotnych itp.,
    – realizację dodatkowych zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych,
    – wsparcie w zakresie potwierdzania umiejętności zawodowych nabywanych przez uczniów kształcących się w danym zawodzie w ramach przygotowania do uzyskania uprawnień zawodowych,
    – realizację praktycznej nauki zawodu odbywającej się w formie staży, staży uczniowskich lub praktyk realizowanych u pracodawcy, w tym doskonalenie kompetencji lub kwalifikacji opiekunów praktykantów lub stażystów u podmiotów przyjmujących na staż w zakresie niezbędnym do realizacji staży lub praktyk oraz realizacja kompleksowych programów kształcenia praktycznego organizowanych w miejscu pracy;
    b) doradztwo zawodowe ukierunkowane na dopasowanie podaży kwalifikacji do potrzeb i wymagań nowoczesnego rynku pracy oraz brokering edukacyjny (pomoc dla uczniów przy dopasowaniu kierunku, poziomu i rodzaju oferowanych im szkoleń/kursów do wymagań rynku pracy przy uwzględnieniu jak najwyższej jakości usług szkoleniowych np. możliwość certyfikacji po odbytych szkoleniach);
    c) wsparcie nauczycieli zawodu, instruktorów praktycznej nauki zawodu oraz doradców zawodowych ukierunkowanych na doskonalenie kompetencji i wiedzy, wynikające ze zdiagnozowanych w danej placówce potrzeb poprzez m.in. studia podyplomowe, kursy, szkolenia, staże i praktyki itp., a także w zakresie szkoły ćwiczeń;
    d) wsparcie programów nauczania z zakresu innowacji pedagogicznych, eksperymentu pedagogicznego oraz kształcenia metodą projektu;
    e) pomoc finansową umożliwiającą uczniom kształcenia zawodowego naukę poza miejscem zamieszkania (zwrot kosztów dojazdu lub zwrot kosztów zakwaterowania);
    f) programy stypendialne dla uczniów o niskim statusie ekonomicznym i osiągających wysokie wyniki w nauce;
    g) doposażenie szkół (laboratoria, pracownie przedmiotowe, warsztaty szkolne);
    h) wsparcie cyfryzacji danej placówki;
    i) wzmocnienie integrującej roli szkoły oraz zacieśnieniem ich współpracy ze środowiskiem migracyjnym;
    j) wsparcie psychologiczno-pedagogiczne dla uczniów,
    k) wsparcie na rzecz przeciwdziałania uzależnieniom behawioralnym, agresji, depresji oraz zaburzeń odżywania;
    l) wdrażanie mechanizmów włączania pracodawców/ przedsiębiorców i środowiska akademickiego w proces kształcenia poprzez m.in.:
    – włączenie pracodawców lub przedsiębiorców w system egzaminów zawodowych oraz egzaminów potwierdzających kwalifikacje mistrza i czeladnika w zawodzie,
    – tworzenie klas patronackich,
    – organizację wizyt studyjnych u przedsiębiorców,
    – tworzenie nowej oferty edukacyjnej w tym wprowadzanie nowych kierunków kształcenia oraz modyfikacja programów nauczania na kierunkach istniejących, z uwzględnieniem prognoz dotyczących zapotrzebowania rynku pracy na określone zawody i wykształcenie w określonych branżach,
    – tworzenie w szkołach lub placówkach systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe warunków odzwierciedlających rzeczywiste warunki pracy właściwe dla nauczanych zawodów obejmujące wyposażenie pracowni lub warsztatów szkolnych dla zawodów szkolnictwa branżowego,
    – włączenie specjalistów (praktyków) w nauczanie zawodowe w szkołach (mentoring dla szkół),
    – nawiązanie współpracy z branżowymi klastrami, specjalnymi strefami ekonomicznymi
    ł) współpracę szkół zawodowych kształcących w zawodach z zakresu inteligentnych specjalizacji Pomorza Zachodniego z rynkiem pracy obejmujące m.in.:
    – stworzenie regionalnej sieci branżowych zakładów pracy, które współpracują ze szkołami i przyjmują uczniów na staż,
    – stworzenie grup roboczych ds. inteligentnych specjalizacji Pomorza Zachodniego,
    – organizację klas patronackich,
    – tworzenie programów nauczania we współpracy z siecią branżowych zakładów pracy.
    m) działania w zakresie edukacji włączającej:
    – dostosowanie architektoniczne i edukacyjne do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością,
    – zajęcia świadomościowe,
    – podnoszenie kwalifikacji i kompetencji kadry w zakresie pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością,
    – zapewnienie nauczyciela wspomagającego.

Procedura odwoławcza przysługująca wnioskodawcom uregulowana jest w rozdziale 16 ustawy.

Każdemu wnioskodawcy, w przypadku negatywnej oceny projektu, wybieranego w sposób konkurencyjny przysługuje prawo wniesienia protestu. Celem wniesienia protestu jest ponowne sprawdzenie złożonego wniosku w zakresie spełniania kryteriów wyboru projektów (art. 63 ust. 1 ustawy). Protest może dotyczyć oceny spełnienia kryteriów wyboru projektów, z którą wnioskodawca się nie zgadza lub sposobu przeprowadzonej oceny w zakresie naruszeń o charakterze proceduralnym, jeżeli zdaniem wnioskodawcy naruszenia takie miały miejsce.

Jak się ubiegać

Jak przygotować wniosek?

  1. Zapoznaj się z Regulaminem wyboru projektów i Szczegółowym Opisem Priorytetów
  2. Zapoznaj się z kryteriami wyboru projektów określonymi w Regulaminie wyboru projektów
  3. Przeczytaj instrukcję wypełniania wniosku dla naboru
  4. Jeśli masz jakieś pytania skontaktuj się z Instytucją Organizującą Nabór lub Głównym Punktem Informacyjnym

JAK SKŁADAĆ WNIOSEK?

W systemie SOWA EFS

Złożenie dokumentacji aplikacyjnej polega na opublikowaniu wniosku o dofinansowanie wraz z załącznikami w aplikacji SOWA EFS. Po terminie wskazanym jako data zakończenia naboru, nie będzie możliwe utworzenie wersji elektronicznej wniosku.

Wyniki

Lista projektów zakwalifikowanych do II etapu oceny wniosków w ramach Działania 6.10 Edukacja zawodowa (ZIT)

zip 228.57 KB

Data publikacji 10.03.2025

Dokumenty

Finanse

Pula środków na nabór wniosków
10 000 000,00 zł
Numer naboru
FEPZ.06.10-IP.01-001/25
Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu lub maks. dopuszczalna kwota dofinansowania projektu
85% stanowi dofinansowanie z UE
Minimalny wkład własny wynosi
15%

Forma wsparcia

Dotacja

Typ naboru

Nabór konkurencyjny
EFS+

Termin naboru

start

27.01.2025

koniec

27.02.2025

Wyniki

08.07.2025
Nabór zakończony

Więcej informacji uzyskasz tutaj

Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie
ul. A. Mickiewicza 41, 70-383 Szczecin
  • Chcesz dowiedzieć się więcej? Zadzwoń lub napisz:
  • 91 42 56 100
  • efs@wup.pl
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Szczecinie
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 40, 70-421 Szczecin
  • 914528906
  • pife.szczecin@wzp.pl

×