Działanie 6.10 – Aktualizacja Regulaminu
6 lutego 2025 r. zaktualizowaliśmy Regulamin wyboru projektów i od tego dnia obowiązującą wersją jest wersja 1.1. Szczegółowe informacje na temat zmian zawarte
są w Tabeli Rejestr zmian.
W kwestiach spornych rozstrzygnięcie zawsze będzie dokonywane w oparciu o dokument zamieszczony w formacie pdf.
Działanie 6.10. Ogłoszenie naboru wniosków.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie projektów.
Spotkanie informacyjne 29.01.2025 r., o 10:00 na platformie Zoom (www.zoom.us).
Osoby zainteresowane prosimy o zgłaszanie się poprzez formularz online do 28.01.2025 r., do godz. 10:00.
Szczegóły naboru
DLA KOGO
- Instytucje nauki i edukacji
- Organizacje społeczne i związki wyznaniowe
- Przedsiębiorstwa
O wybór projektu do dofinansowania w sposób konkurencyjny w ramach naboru mogą ubiegać się następujące typy Wnioskodawców:
- organy prowadzące szkoły/placówki systemu oświaty kształcenia zawodowego na terenie ZIT SOM z wyłączeniem jednostek samorządu terytorialnego
NA CO
- Edukacja zawodowa (ZIT)
W ramach w/w działania FEPZ 2021-2027 wsparciem może/gą zostać objęty/e następujący/e typ/y projektów:
- Poprawa jakości i dostępności kształcenia zawodowego w szkołach ponadpodstawowych, poprzez:
a) kompleksowe programy rozwojowe obejmujące podnoszenie i rozwijanie umiejętności, kompetencji i uzyskiwanie kwalifikacji przez uczniów poprzez m.in.:
– realizację dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych,
– organizację kółek zainteresowań,
– organizację projektów edukacyjnych/laboratoriów na regionalnych szkołach wyższych,
– organizowanie kursów przygotowawczych do egzaminu maturalnego, kursów przygotowawczych na studia we współpracy ze szkołami wyższymi,
– kształtowanie kompetencji kluczowych, cyfrowych, proinnowacyjnych, proekologicznych, prozdrowotnych itp.,
– realizację dodatkowych zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych,
– wsparcie w zakresie potwierdzania umiejętności zawodowych nabywanych przez uczniów kształcących się w danym zawodzie w ramach przygotowania do uzyskania uprawnień zawodowych,
– realizację praktycznej nauki zawodu odbywającej się w formie staży, staży uczniowskich lub praktyk realizowanych u pracodawcy, w tym doskonalenie kompetencji lub kwalifikacji opiekunów praktykantów lub stażystów u podmiotów przyjmujących na staż w zakresie niezbędnym do realizacji staży lub praktyk oraz realizacja kompleksowych programów kształcenia praktycznego organizowanych w miejscu pracy;
b) doradztwo zawodowe ukierunkowane na dopasowanie podaży kwalifikacji do potrzeb i wymagań nowoczesnego rynku pracy oraz brokering edukacyjny (pomoc dla uczniów przy dopasowaniu kierunku, poziomu i rodzaju oferowanych im szkoleń/kursów do wymagań rynku pracy przy uwzględnieniu jak najwyższej jakości usług szkoleniowych np. możliwość certyfikacji po odbytych szkoleniach);
c) wsparcie nauczycieli zawodu, instruktorów praktycznej nauki zawodu oraz doradców zawodowych ukierunkowanych na doskonalenie kompetencji i wiedzy, wynikające ze zdiagnozowanych w danej placówce potrzeb poprzez m.in. studia podyplomowe, kursy, szkolenia, staże i praktyki itp., a także w zakresie szkoły ćwiczeń;
d) wsparcie programów nauczania z zakresu innowacji pedagogicznych, eksperymentu pedagogicznego oraz kształcenia metodą projektu;
e) pomoc finansową umożliwiającą uczniom kształcenia zawodowego naukę poza miejscem zamieszkania (zwrot kosztów dojazdu lub zwrot kosztów zakwaterowania);
f) programy stypendialne dla uczniów o niskim statusie ekonomicznym i osiągających wysokie wyniki w nauce;
g) doposażenie szkół (laboratoria, pracownie przedmiotowe, warsztaty szkolne);
h) wsparcie cyfryzacji danej placówki;
i) wzmocnienie integrującej roli szkoły oraz zacieśnieniem ich współpracy ze środowiskiem migracyjnym;
j) wsparcie psychologiczno-pedagogiczne dla uczniów,
k) wsparcie na rzecz przeciwdziałania uzależnieniom behawioralnym, agresji, depresji oraz zaburzeń odżywania;
l) wdrażanie mechanizmów włączania pracodawców/ przedsiębiorców i środowiska akademickiego w proces kształcenia poprzez m.in.:
– włączenie pracodawców lub przedsiębiorców w system egzaminów zawodowych oraz egzaminów potwierdzających kwalifikacje mistrza i czeladnika w zawodzie,
– tworzenie klas patronackich,
– organizację wizyt studyjnych u przedsiębiorców,
– tworzenie nowej oferty edukacyjnej w tym wprowadzanie nowych kierunków kształcenia oraz modyfikacja programów nauczania na kierunkach istniejących, z uwzględnieniem prognoz dotyczących zapotrzebowania rynku pracy na określone zawody i wykształcenie w określonych branżach,
– tworzenie w szkołach lub placówkach systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe warunków odzwierciedlających rzeczywiste warunki pracy właściwe dla nauczanych zawodów obejmujące wyposażenie pracowni lub warsztatów szkolnych dla zawodów szkolnictwa branżowego,
– włączenie specjalistów (praktyków) w nauczanie zawodowe w szkołach (mentoring dla szkół),
– nawiązanie współpracy z branżowymi klastrami, specjalnymi strefami ekonomicznymi
ł) współpracę szkół zawodowych kształcących w zawodach z zakresu inteligentnych specjalizacji Pomorza Zachodniego z rynkiem pracy obejmujące m.in.:
– stworzenie regionalnej sieci branżowych zakładów pracy, które współpracują ze szkołami i przyjmują uczniów na staż,
– stworzenie grup roboczych ds. inteligentnych specjalizacji Pomorza Zachodniego,
– organizację klas patronackich,
– tworzenie programów nauczania we współpracy z siecią branżowych zakładów pracy.
m) działania w zakresie edukacji włączającej:
– dostosowanie architektoniczne i edukacyjne do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością,
– zajęcia świadomościowe,
– podnoszenie kwalifikacji i kompetencji kadry w zakresie pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością,
– zapewnienie nauczyciela wspomagającego.
Procedura odwoławcza przysługująca wnioskodawcom uregulowana jest w rozdziale 16 ustawy.
Każdemu wnioskodawcy, w przypadku negatywnej oceny projektu, wybieranego w sposób konkurencyjny przysługuje prawo wniesienia protestu. Celem wniesienia protestu jest ponowne sprawdzenie złożonego wniosku w zakresie spełniania kryteriów wyboru projektów (art. 63 ust. 1 ustawy). Protest może dotyczyć oceny spełnienia kryteriów wyboru projektów, z którą wnioskodawca się nie zgadza lub sposobu przeprowadzonej oceny w zakresie naruszeń o charakterze proceduralnym, jeżeli zdaniem wnioskodawcy naruszenia takie miały miejsce.
Jak się ubiegać
Jak przygotować wniosek?
- Zapoznaj się z Regulaminem wyboru projektów i Szczegółowym Opisem Priorytetów
- Zapoznaj się z kryteriami wyboru projektów określonymi w Regulaminie wyboru projektów
- Przeczytaj instrukcję wypełniania wniosku dla naboru
- Jeśli masz jakieś pytania skontaktuj się z Instytucją Organizującą Nabór lub Głównym Punktem Informacyjnym
JAK SKŁADAĆ WNIOSEK?
Złożenie dokumentacji aplikacyjnej polega na opublikowaniu wniosku o dofinansowanie wraz z załącznikami w aplikacji SOWA EFS. Po terminie wskazanym jako data zakończenia naboru, nie będzie możliwe utworzenie wersji elektronicznej wniosku.
Wyniki
Dokumenty
-
zip 244.65 KBzip 244.65 KBData publikacji 16.01.2025Poprzednie wersje
Poprzednie wersje dokumentu
-
-
pdf 1.97 MBpdf 1.97 MB
-
pdf 168.22 KBpdf 168.22 KB
-
zip 1.54 MB Inne formaty:zip 1.54 MBInne formaty:Data publikacji 06.02.2025Poprzednie wersje
-
zip 251.46 KBzip 251.46 KBData publikacji 06.02.2025
-
zip 3.75 MBzip 3.75 MBData publikacji 06.02.2025Poprzednie wersje