Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie projektów w ramach Działania 6.8 Edukacja przedszkolna

6.10 Edukacja zawodowa (ZIT).

Nabór konkurencyjny
EFS+

Działanie 6.10 – Aktualizacja Regulaminu

6 lutego  2025 r. zaktualizowaliśmy Regulamin wyboru projektów i od tego dnia obowiązującą wersją jest wersja 1.1. Szczegółowe informacje na temat zmian zawarte
są w Tabeli Rejestr zmian.

W kwestiach spornych rozstrzygnięcie zawsze będzie dokonywane w oparciu o dokument zamieszczony w formacie pdf.

 

Działanie 6.10. Ogłoszenie naboru wniosków.

Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie projektów.

Spotkanie informacyjne 29.01.2025 r., o 10:00 na platformie Zoom (www.zoom.us).

Osoby zainteresowane prosimy o zgłaszanie się poprzez formularz online do 28.01.2025 r., do godz. 10:00.

Szczegóły naboru

DLA KOGO

  • Instytucje nauki i edukacji
  • Organizacje społeczne i związki wyznaniowe
  • Przedsiębiorstwa

O wybór projektu do dofinansowania w sposób konkurencyjny w ramach naboru mogą ubiegać się następujące typy Wnioskodawców:

  • organy prowadzące szkoły/placówki systemu oświaty kształcenia zawodowego na terenie ZIT SOM z wyłączeniem jednostek samorządu terytorialnego

NA CO

  • Edukacja zawodowa (ZIT)

W ramach w/w działania FEPZ 2021-2027 wsparciem może/gą zostać objęty/e następujący/e typ/y projektów:

  • Poprawa jakości i dostępności kształcenia zawodowego w szkołach ponadpodstawowych, poprzez:
    a) kompleksowe programy rozwojowe obejmujące podnoszenie i rozwijanie umiejętności, kompetencji i uzyskiwanie kwalifikacji przez uczniów poprzez m.in.:
    – realizację dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych,
    – organizację kółek zainteresowań,
    – organizację projektów edukacyjnych/laboratoriów na regionalnych szkołach wyższych,
    – organizowanie kursów przygotowawczych do egzaminu maturalnego, kursów przygotowawczych na studia we współpracy ze szkołami wyższymi,
    – kształtowanie kompetencji kluczowych, cyfrowych, proinnowacyjnych, proekologicznych, prozdrowotnych itp.,
    – realizację dodatkowych zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych,
    – wsparcie w zakresie potwierdzania umiejętności zawodowych nabywanych przez uczniów kształcących się w danym zawodzie w ramach przygotowania do uzyskania uprawnień zawodowych,
    – realizację praktycznej nauki zawodu odbywającej się w formie staży, staży uczniowskich lub praktyk realizowanych u pracodawcy, w tym doskonalenie kompetencji lub kwalifikacji opiekunów praktykantów lub stażystów u podmiotów przyjmujących na staż w zakresie niezbędnym do realizacji staży lub praktyk oraz realizacja kompleksowych programów kształcenia praktycznego organizowanych w miejscu pracy;
    b) doradztwo zawodowe ukierunkowane na dopasowanie podaży kwalifikacji do potrzeb i wymagań nowoczesnego rynku pracy oraz brokering edukacyjny (pomoc dla uczniów przy dopasowaniu kierunku, poziomu i rodzaju oferowanych im szkoleń/kursów do wymagań rynku pracy przy uwzględnieniu jak najwyższej jakości usług szkoleniowych np. możliwość certyfikacji po odbytych szkoleniach);
    c) wsparcie nauczycieli zawodu, instruktorów praktycznej nauki zawodu oraz doradców zawodowych ukierunkowanych na doskonalenie kompetencji i wiedzy, wynikające ze zdiagnozowanych w danej placówce potrzeb poprzez m.in. studia podyplomowe, kursy, szkolenia, staże i praktyki itp., a także w zakresie szkoły ćwiczeń;
    d) wsparcie programów nauczania z zakresu innowacji pedagogicznych, eksperymentu pedagogicznego oraz kształcenia metodą projektu;
    e) pomoc finansową umożliwiającą uczniom kształcenia zawodowego naukę poza miejscem zamieszkania (zwrot kosztów dojazdu lub zwrot kosztów zakwaterowania);
    f) programy stypendialne dla uczniów o niskim statusie ekonomicznym i osiągających wysokie wyniki w nauce;
    g) doposażenie szkół (laboratoria, pracownie przedmiotowe, warsztaty szkolne);
    h) wsparcie cyfryzacji danej placówki;
    i) wzmocnienie integrującej roli szkoły oraz zacieśnieniem ich współpracy ze środowiskiem migracyjnym;
    j) wsparcie psychologiczno-pedagogiczne dla uczniów,
    k) wsparcie na rzecz przeciwdziałania uzależnieniom behawioralnym, agresji, depresji oraz zaburzeń odżywania;
    l) wdrażanie mechanizmów włączania pracodawców/ przedsiębiorców i środowiska akademickiego w proces kształcenia poprzez m.in.:
    – włączenie pracodawców lub przedsiębiorców w system egzaminów zawodowych oraz egzaminów potwierdzających kwalifikacje mistrza i czeladnika w zawodzie,
    – tworzenie klas patronackich,
    – organizację wizyt studyjnych u przedsiębiorców,
    – tworzenie nowej oferty edukacyjnej w tym wprowadzanie nowych kierunków kształcenia oraz modyfikacja programów nauczania na kierunkach istniejących, z uwzględnieniem prognoz dotyczących zapotrzebowania rynku pracy na określone zawody i wykształcenie w określonych branżach,
    – tworzenie w szkołach lub placówkach systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe warunków odzwierciedlających rzeczywiste warunki pracy właściwe dla nauczanych zawodów obejmujące wyposażenie pracowni lub warsztatów szkolnych dla zawodów szkolnictwa branżowego,
    – włączenie specjalistów (praktyków) w nauczanie zawodowe w szkołach (mentoring dla szkół),
    – nawiązanie współpracy z branżowymi klastrami, specjalnymi strefami ekonomicznymi
    ł) współpracę szkół zawodowych kształcących w zawodach z zakresu inteligentnych specjalizacji Pomorza Zachodniego z rynkiem pracy obejmujące m.in.:
    – stworzenie regionalnej sieci branżowych zakładów pracy, które współpracują ze szkołami i przyjmują uczniów na staż,
    – stworzenie grup roboczych ds. inteligentnych specjalizacji Pomorza Zachodniego,
    – organizację klas patronackich,
    – tworzenie programów nauczania we współpracy z siecią branżowych zakładów pracy.
    m) działania w zakresie edukacji włączającej:
    – dostosowanie architektoniczne i edukacyjne do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością,
    – zajęcia świadomościowe,
    – podnoszenie kwalifikacji i kompetencji kadry w zakresie pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością,
    – zapewnienie nauczyciela wspomagającego.

Procedura odwoławcza przysługująca wnioskodawcom uregulowana jest w rozdziale 16 ustawy.

Każdemu wnioskodawcy, w przypadku negatywnej oceny projektu, wybieranego w sposób konkurencyjny przysługuje prawo wniesienia protestu. Celem wniesienia protestu jest ponowne sprawdzenie złożonego wniosku w zakresie spełniania kryteriów wyboru projektów (art. 63 ust. 1 ustawy). Protest może dotyczyć oceny spełnienia kryteriów wyboru projektów, z którą wnioskodawca się nie zgadza lub sposobu przeprowadzonej oceny w zakresie naruszeń o charakterze proceduralnym, jeżeli zdaniem wnioskodawcy naruszenia takie miały miejsce.

Jak się ubiegać

Jak przygotować wniosek?

  1. Zapoznaj się z Regulaminem wyboru projektów i Szczegółowym Opisem Priorytetów
  2. Zapoznaj się z kryteriami wyboru projektów określonymi w Regulaminie wyboru projektów
  3. Przeczytaj instrukcję wypełniania wniosku dla naboru
  4. Jeśli masz jakieś pytania skontaktuj się z Instytucją Organizującą Nabór lub Głównym Punktem Informacyjnym

JAK SKŁADAĆ WNIOSEK?

W systemie SOWA EFS

Złożenie dokumentacji aplikacyjnej polega na opublikowaniu wniosku o dofinansowanie wraz z załącznikami w aplikacji SOWA EFS. Po terminie wskazanym jako data zakończenia naboru, nie będzie możliwe utworzenie wersji elektronicznej wniosku.

Wyniki

Dokumenty

Finanse

Pula środków na nabór wniosków
10 000 000,00 zł
Numer naboru
FEPZ.06.10-IP.01-001/25
Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu lub maks. dopuszczalna kwota dofinansowania projektu
85% stanowi dofinansowanie z UE
Minimalny wkład własny wynosi
15%

Forma wsparcia

Dotacja

Typ naboru

Nabór konkurencyjny
EFS+

Termin naboru

start

27.01.2025

koniec

27.02.2025

Wyniki

08.07.2025

Więcej informacji uzyskasz tutaj

Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie
ul. A. Mickiewicza 41, 70-383 Szczecin
  • Chcesz dowiedzieć się więcej? Zadzwoń lub napisz:
  • 91 42 56 100
  • efs@wup.pl
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Szczecinie
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 40, 70-421 Szczecin
  • 914528906
  • pife.szczecin@wzp.pl

×