Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie projektów w ramach Działania 6.9 Edukacja ogólna

6.9 Edukacja ogólna

Nabór konkurencyjny
EFS+

Działanie 6.9. Ogłoszenie naboru wniosków.

Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie projektów.

 

Szczegóły naboru

DLA KOGO

  • Administracja publiczna
  • Organizacje społeczne i związki wyznaniowe
  • Służby publiczne
  • Instytucje nauki i edukacji
  • Przedsiębiorstwa
  • Osoby fizyczne

W ramach przedmiotowego naboru projektu, o dofinansowanie mogą się ubiegać:

  • Organy prowadzące szkoły realizujące wyłącznie kształcenie ogólne (z wyłączeniem szkół dla dorosłych oraz szkół specjalnych).

NA CO

  • Kształcenie ogólne

W ramach naboru nr FEPZ.06.09-IP.01-001/25 wsparciem może zostać objęty następujący typ projektów:

Typ 1. Poprawa jakości i dostępności kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych poprzez:

a) bezpośrednie wsparcie dla uczniów obejmujące m.in.:

–       rozwój kompetencji społecznych, społeczno-emocjonalnych i obywatelskich,

–       rozwój kompetencji zielonych w zakresie m.in. wiedzy ekologicznej, umiejętności i
postaw prośrodowiskowych,

–       organizację kółek zainteresowań, warsztatów, laboratoriów, projektów edukacyjnych,

–       realizację dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych,

–       rozwijanie kompetencji, umiejętności, uzdolnień, zainteresowań uczniów poza
edukacją formalną,

–       doradztwo zawodowe,

–       brokering edukacyjny dla uczniów szkół ponadpodstawowych (pomoc dla uczniów przy
dopasowaniu kierunku, poziomu i rodzaju oferowanych im szkoleń/kursów do
wymagań rynku pracy przy uwzględnieniu jak najwyższej jakości usług szkoleniowych),

–       programy stypendialne dla uczniów o niskim statusie ekonomicznym i osiągających
wysokie wyniki w nauce,

–       wsparcie dla uczniów zagrożonych przedwczesnym wypadnięciem z systemu edukacji,

–       wsparcie psychologiczno-pedagogiczne dla uczniów,

–       wsparcie na rzecz przeciwdziałania uzależnieniom behawioralnym, agresji, depresji
oraz zaburzeń odżywiania,

b) bezpośrednie wsparcie dla nauczycieli obejmujące m.in.:

–       doskonalenie kompetencji zawodowych nauczycieli realizowane w oparciu o
indywidualnie zdiagnozowane potrzeby placówki, przede wszystkim w kontekście
wyrównywania szans edukacyjnych uczniów, poprzez m.in. kursy i szkolenia
doszkalające, studia podyplomowe,

c) bezpośrednie wsparcie dla szkół i placówek systemu oświaty obejmujące m.in.:

–       doposażanie i wyposażanie bazy dydaktycznej niezbędnej do realizacji programów
nauczania w zakresie kształtowania u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych
na rynku pracy,

–       wyposażenie pracowni szkolnych w narzędzia do nauczania przedmiotów
przyrodniczych w celu prowadzenia zajęć opartych na metodzie eksperymentu w
zakresie przedmiotów przyrodniczych i matematycznych,

–        wsparcie cyfryzacji danej placówki,

–        wzmocnienie integrującej roli szkoły oraz zacieśnienie ich współpracy ze środowiskiem
migracyjnym,

d) wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z obszarów wiejskich oraz z rodzin o niskim statusie społeczno-ekonomicznym, przy zapewnieniu braku stygmatyzacji poprzez m.in. podnoszenie kompetencji uczniów z zakresu przedmiotów ścisłych, matematyczno-przyrodniczych oraz języków obcych,

e) działania w zakresie edukacji włączającej:

–       dostosowanie architektoniczne i edukacyjne do potrzeb dzieci z niepełnosprawnością,

–       zajęcia świadomościowe,

–       podnoszenie kwalifikacji i kompetencji kadry w zakresie pracy z dzieckiem z
niepełnosprawnością,

–        zapewnienie nauczyciela wspomagającego,

–       zapewnienie asystenta wspomagającego.

 

 

 

Środki odwoławcze przysługujące składającemu wniosek

Każdemu wnioskodawcy, w przypadku negatywnej oceny projektu, wybieranego w sposób konkurencyjny przysługuje prawo wniesienia protestu. Celem wniesienia protestu jest ponowne sprawdzenie złożonego wniosku w zakresie spełniania kryteriów wyboru projektów (art. 63 ust. 1 ustawy). Protest może dotyczyć oceny spełnienia kryteriów wyboru projektów, z którą wnioskodawca się nie zgadza lub sposobu przeprowadzonej oceny w zakresie naruszeń o charakterze proceduralnym, jeżeli zdaniem wnioskodawcy naruszenia takie miały miejsce.

Jak się ubiegać

Jak przygotować wniosek?

  1. Zapoznaj się z Regulaminem wyboru projektów i Szczegółowym Opisem Priorytetów
  2. Zapoznaj się z kryteriami wyboru projektów określonymi w Regulaminie wyboru projektów
  3. Przeczytaj instrukcję wypełniania wniosku dla naboru
  4. Jeśli masz jakieś pytania skontaktuj się z Instytucją Organizującą Nabór lub Głównym Punktem Informacyjnym

JAK SKŁADAĆ WNIOSEK?

Online

Skuteczne złożenie dokumentacji aplikacyjnej polega na opublikowaniu wniosku o dofinansowanie wraz z załącznikami (jeśli dotyczy) w wersji elektronicznej w SOWA EFS w ramach utworzonego przez ION naboru.

Po terminie wskazanym jako data zakończenia naboru, nie będzie możliwe utworzenie wersji elektronicznej wniosku w SOWA EFS i przesłanie jej do Instytucji Ogłaszającej Nabór.

Wyniki oceny

Dokumenty

Finanse

Pula środków na nabór wniosków
23 294 117,64 PLN
Numer naboru
FEPZ.06.09-IP.01-001/25
Minimalny wkład własny wynosi
10%
Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu lub maks. dopuszczalna kwota dofinansowania projektu
90% (EFS 80%, BP 10%)

Forma wsparcia

Dotacja

Typ naboru

Nabór konkurencyjny
EFS+

Termin naboru

start

22.10.2025

koniec

02.12.2025

godz

23:59

Wyniki

kwiecień/maj 2026 r.
2025
2026

Więcej informacji uzyskasz tutaj

Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie
ul. A. Mickiewicza 41, 70-383 Szczecin
  • Chcesz dowiedzieć się więcej? Zadzwoń lub napisz:
  • 91 42 56 163
  • efs@wup.pl
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Szczecinie
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 40, 70-421 Szczecin
  • Chcesz dowiedzieć się więcej? Zadzwoń lub napisz:
  • 91 452 8906
  • pife.szczecin@wzp.pl

×