Szczegóły naboru
DLA KOGO
- Administracja publiczna
Podmiotem uprawnionym do ubiegania się o dofinansowanie jest jednostka samorządu terytorialnego – samorządy powiatów.
W naborze nie przewiduje się realizacji projektów w partnerstwie.
NA CO
- Drogi powiatowe
W naborze zaplanowano wsparcie dla jednego typu projektu: Budowa lub modernizacja dróg (drogi powiatowe)
Głównym celem Działania 4.1 jest poprawa wewnątrzregionalnej dostępności transportowej poprzez połączenie ze szlakami komunikacyjnymi sieci TEN-T, jak również wsparcie obszarów pozbawionych dogodnego dostępu do transportu publicznego.
Główne zasady naboru:
1. Projekt musi znajdować się w Wykazie inwestycji na drogach powiatowych (wykaz inwestycji priorytetowych lub uzupełniających) wskazanym w Regionalnym Planie Transportowym Województwa Zachodniopomorskiego do roku 2030.
2. Wsparcie w naborze zostanie przeznaczone wyłącznie na realizację przedsięwzięć o charakterze dostępowym, tj. takich, które zapewnią niezbędne połączenia z siecią TEN-T, przejściami granicznymi, terminalami intermodalnymi, centrami logistycznymi, terenami inwestycyjnymi (istniejącymi i powstającymi), węzłami kolejowymi, dworcami kolejowymi, dworcami autobusowymi, centrami przesiadkowymi, portami morskimi, portami rzecznymi, portami lotniczymi.
3. Niezbędne połączenie z siecią TEN-T należy rozumieć jako połączenie budowanego lub modernizowanego odcinka drogi powiatowej objętego projektem:
- poprzez bezpośrednie, fizyczne połączenie z istniejącą, budowaną lub planowaną do budowy drogą leżącą w sieci TEN-T (np. przez węzeł na autostradzie lub drodze ekspresowej), lub
- poprzez odcinek tej samej drogi lokalnej (o tej samej kategorii i numerze) bezpośrednio przylegający do odcinka drogi objętego projektem, nie dalej jednak niż do najbliższego skrzyżowania z drogą krajową lub wojewódzką – pod warunkiem, że ww. odcinek drogi lokalnej został lub jest budowany/przebudowywany w odpowiednim zakresie (spełnia wymagane parametry techniczne).
Takie same zasady mają zastosowanie do połączenia budowanego lub modernizowanego odcinka drogi powiatowej objętego projektem z: przejściami granicznymi, terminalami intermodalnymi, centrami logistycznymi, terenami inwestycyjnymi (istniejącymi i powstającymi), węzłami kolejowymi, dworcami kolejowymi, dworcami autobusowymi, centrami przesiadkowymi, portami morskimi, portami rzecznymi, portami lotniczymi.
4. Z zastrzeżeniem obwodnic inwestycje drogowe realizowane na obszarach miast nie będą obejmowały budowy nowych dróg lub parkingów ani zwiększenia pojemności lub przepustowości istniejących dróg lub parkingów i nie będą przyczyniały się do zwiększenia natężenia ruchu samochodowego w obszarach miejskich.
5. W przypadku, gdy projekt realizowany jest na obszarach miejskich, musi być spójny z właściwym dla obszaru na którym jest realizowany, zatwierdzonym (tzn. ocenionym pozytywnie lub pozytywnie z rekomendacjami) Planem Zrównoważonej Mobilności Miejskiej (SUMP). Jeśli Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej nie jest wymagany, projekt musi być spójny z innym właściwym dokumentem planowania mobilności miejskiej.
6. Wytworzona infrastruktura musi być zgodna z założeniami „Strategicznego planu adaptacji dla sektorów i obszarów wrażliwych na zmiany klimatu do roku 2020 z perspektywą do roku 2030” (dostosowana i odporna na zmiany klimatu w szczególności poprzez uwzględnienie trendów klimatycznych na etapie projektowania i budowy).
7. Wsparcie uzyskają jedynie przedsięwzięcia zapewniające minimalną nośność drogi obejmującą przystosowanie do ruchu pojazdów o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 115 kN.
8. Tam, gdzie jest to technicznie możliwe, realizowane projekty w zakresie infrastruktury drogowej powinny obejmować zapewnienie retencji i podczyszczania wód opadowych poprzez wykorzystanie zielonej i niebieskiej infrastruktury oraz rozwiązań opartych na przyrodzie.
9. Realizowane projekty muszą zapewniać bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg, w tym także niechronionych.
10. Dofinansowane inwestycje muszą pozytywnie wpływać na zrównoważony transport, w tym publiczny transport zbiorowy.
11. Wszystkie przedsięwzięcia realizowane w ramach Działania 4.1 muszą być zgodne z zasadą „nie czyń poważnych szkód” DNSH.
Środki odwoławcze przysługujące składającemu wniosek
- W ramach naboru wnioskodawcy nie przysługują środki odwoławcze.
Jak się ubiegać
Jak przygotować wniosek?
- Zapoznaj się z Regulaminem wyboru projektów i Szczegółowym Opisem Priorytetów
- Zapoznaj się z kryteriami wyboru projektów określonymi w Regulaminie wyboru projektów
- Przeczytaj instrukcję wypełniania wniosku dla naboru
- Jeśli masz jakieś pytania skontaktuj się z Instytucją Organizującą Nabór lub Głównym Punktem Informacyjnym
JAK SKŁADAĆ WNIOSEK?
Złożenie dokumentacji aplikacyjnej polega na opublikowaniu wniosku o dofinansowanie wraz z załącznikami w aplikacji WOD2021.
Dokumenty
-
pdf 22 stron 397.10 KB Inne formaty:pdf 22 stron 397.10 KBInne formaty:Obowiązuje od 30.09.2024
-
zip 3.84 MBzip 3.84 MBObowiązuje od 30.09.2024