OSP z Wapnicy znalazło zastępstwo dla 30-letniego Jelcza

OSP z Wapnicy znalazło zastępstwo dla 30-letniego Jelcza

20.09.2024

Niedługo w remizie zaparkuje nowy wóz strażacki

Wymiana wysłużonego wozu strażackiego możliwa będzie dzięki unijnej dotacji z programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego. Przyznane dofinansowanie w wysokości ponad miliona złotych pozwoli na zakup średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla OSP w Wapnicy (w powiecie stargardzkim). O wsparcie zawnioskowała Gmina Suchań.

Umowa gwarantująca przekazanie dotacji została zawarta 19 września 2024 r. przed sesją Sejmiku. Podpis na dokumentach złożyli Członek Zarządu Województwa Zachodniopomorskiego Marcin Łapeciński oraz burmistrz gminy Stanisława Bodnar w obecności radnych Anny Nowak, Artura Nycza i Marcina Przepióry.

OSP w Wapnicy posiada aktualnie tylko jeden samochód ratowniczo-gaśniczy. To Jelcz z 1994 r., który jest bardzo wyeksploatowany i wymaga już wycofania z użytkowania.

Unijny projekt zakłada zakup specjalistycznego średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Wapnicy, położonej w Gminie Suchań w powiecie stargardzkim. Właścicielem zakupionego pojazdu będzie Gmina Suchań, natomiast użytkownikiem – OSP w Wapnicy.

Jednostka będzie ubiegać się o włączenie w struktury Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego, dlatego konieczne jest dysponowanie nowoczesnym, niezawodnym oraz dobrze wyposażonym samochodem ratowniczo-gaśniczym.

Dzięki doposażeniu w nowy pojazd, ratownicy OSP będą mogli skuteczniej, sprawniej i szybciej nieść pomoc ofiarom wypadków, pożarów i innych zagrożeń. Napęd 4×4 pozwoli sprawnie poruszać się po terenach trudno dostępnych. Mobilność i wyposażenie nowo zakupionego pojazdu pozwolą na wycofanie z eksploatacji zużytego trzydziestoletniego samochodu Jelcz.

Nowy samochód wyposażony będzie m.in. w zbiornik wody o minimalnej pojemności 3500 litrów, autopompę dwustopniową, działki wodno-pianowe, maszt oświetleniowy, wciągarkę, sprzęt łączności, sygnalizację pojazdu uprzywilejowanego oraz sprzęt do neutralizacji materiałów ropopochodnych.

Dofinansowanie zostało przyznane w ramach działania 2.15 Wzmocnienie służb ratownictwa – Typ 1. Wsparcie potencjału służb ratownictwa w usuwaniu skutków zmian klimatycznych w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027.

Koszt całkowity projektu to 1 286 000 zł, poziom dofinansowania to 85%. Zakończenie projektu to czerwiec 2025 r.

W ramach przeprowadzonego naboru do dofinansowania skierowano 55 projektów na łączną kwotę dofinansowania ponad 62,68 mln zł.


Bądź na bieżąco

Webinarium pt. „Wsparcie projektów badawczych przedsiębiorstw”.
Opublikowano w dniu 10.10.2025

Webinarium pt. „Wsparcie projektów...

Szkolenie – „Przygotowanie wniosku o płatność w projektach EFS+ z wykorzystaniem aplikacji SL2021”
Opublikowano w dniu 03.10.2025

Szkolenie – „Przygotowanie wniosku...

Opublikowano w dniu 01.10.2025

Całodzienny Mobilny Punkt Informacyjny Funduszy...

Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Koszalinie wraz z Urzędem Miejskim...

Opublikowano w dniu 01.10.2025

Całodzienny Mobilny Punkt Informacyjny Funduszy...

Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Koszalinie wraz z Urzędem Miejskim...

Opublikowano w dniu 01.10.2025

Całodzienny Mobilny Punkt Informacyjny Funduszy...

Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Koszalinie wraz z Urzędem Miejskim...

Szkolenie – „Pomoc publiczna i pomoc de minimis w projektach finansowanych z EFS+ na lata 2021–2027”
Opublikowano w dniu 26.09.2025

Szkolenie – „Pomoc publiczna i pomoc...

Webinarium pt. „Działanie 3.01 Kredyt ekologiczny – Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki”.
Opublikowano w dniu 18.09.2025

Webinarium pt. „Działanie 3.01 Kredyt...

Szkolenie – „Przygotowanie wniosku o dofinansowanie projektu z wykorzystaniem Systemu Obsługi Wniosków Aplikacyjnych SOWA EFS”
Opublikowano w dniu 17.09.2025

Szkolenie – „Przygotowanie wniosku...