Przebudowa 500 km tras komunikacyjnych do 2028 roku

– Drogi wojewódzkie czeka dalsza wielka modernizacja. To przebudowa 500 km tras komunikacyjnych. Plan zakłada przeprowadzenie inwestycji do 2028 roku, choć część z działań już zostało wdrożonych. To samo dotyczy ciągów rowerowych, gdzie zakładamy kolejne zmiany dla cyklistów. Do 1100 km z poprzedniej perspektywy dojdzie 400 kolejnych kilometrów. Np. połączenie w jedną całość trasy Velo Baltica – mówił wicemarszałek województwa Jakub Kowalik podczas konferencji prasowej, która odbyła się 12 listopada 2024 r. w siedzibie Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Koszalinie.
Pomorze Zachodnie po raz kolejny wyznacza trendy. Po inwestycjach w tabor kolejowy i trasy rowerowe, region zamierza w krótkim czasie wyremontować wszystkie drogi wojewódzkie. Inwestycje mają być realizowane zarówno z wykorzystaniem środków zewnętrznych, jak i własnych. I właśnie temu tematowi była poświęcona konferencja prasowa w siedzibie ZZDW w Koszalinie.
W konferencji prasowej wzięli udział: Wicemarszałek Województwa Zachodniopomorskiego Jakub Kowalik, dyrektor ZZDW Koszalin Waldemar Wejnerowski oraz Radne Województwa Zachodniopomorskiego Karolina Siwek i Magdalena Miszke.
W trakcie spotkania z dziennikarzami omawiano założenia projektu „Pomorze Zachodnie na dobrej drodze”, którego celem jest ukończenie do roku 2028 przebudów dróg wojewódzkich, tworząc siatkę bezpiecznych połączeń drogowych Pomorza Zachodniego.
Szczegóły w prezentacji „Pomorze Zachodnie na dobrej drodze”
Samorząd Województwa Zachodniopomorskiego stawia sobie wyzwanie przebudowy 500 km odcinków dróg wojewódzkich – jako uzupełnienie przebudów realizowanych w ramach programów unijnych FEPZ czy rządowych programów pomocowych Polski Ład i Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg.
Na lata 2025 – 2028 program przebudowy odcinków szlakowych finansowany w 100% ze środków budżetu województwa zakłada przebudowę 500 km odcinków szlakowych w ramach 105 zadań inwestycyjnych. Nakłady na jego realizację to środki własne z budżetu województwa wynoszące co najmniej 800 mln zł. Do przebudów odcinków szlakowych wybrane zostały odcinki dróg, których realizacja nie wymaga ingerencji w konstrukcję drogi.




